Vårkänslor i bunkern utan fönster

Sen halv nio i morse till nu har jag gått igenom bokföring från min företrädare. Eller gått igenom har jag verkligen inte gjort. Jag har gjort den. Så nu sitter jag här med en ond rygg ett tungt huvud men med en enorm egokick efter att ha klarat av del ett. Ska fakturera honom timmarna sen.

Annars då mina vänner? Vad händer? En sak kan vi konstatera. Vad hände med våren? Det är mer snö här nu än vad det var under hela tiden som jag gick omkring med vinterkänslor. Nu blir jag mest bitter över att de inte kan sopa bort gruset på vägarna än, man får nämligen punktering på cykeln, och att det fortfaranda är så kallt att vinterjackan åker på, vilket gör att man kommer fram till skolan genomsvettig efter cykelturen. Nä, ge mig vår med sandaler och utan jacka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0