Finnkryssning

Satt två utbytesstudenter och härjade på spanska när jag lämnade skolan och då tänkte jag. Hur får man för sig att åka till Sverige ett år och studera? Det är ju inte coolaste vädret direkt och språket pratas ju inte så där väldigt vitt och brett i världen. Det är väl bara i Finland liksom. Men kommer man från Finland så blir det ju inte så väldigt mycket till utbyte att åka till Sverige, det blir ju mer en Finlandskryssning. Och då undrade jag ju såklart om det finns Sverigekryssningar? Jag ingen aning. Det tycker jag inte om. Finns det? Eller de kanske har billig spritskatt på andra sidan vattnet så det inte tjänar på tax-freen. Om det ens finns tax-free längre (tror ni de svavar tax-free, tax-frii i Finland förresten). Hur som helst så bränner väl alla eget i Finland så tax-free shopen på båten lär ju knapt gå runt, om det nu ens går några båtar. För det var ju faktiskt det jag började undra. Åker finnarna på röjkryssningar till Sverige som vi svenskar gör till Finland?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0