Avskedsfika

Igår var det samling en samling av folk hemma hos Lantz och fikade. Denna samling bestod av den del av min klass som jag umgås med och som fortfarande befinner sig på orten. Det var en härlig liten skara som bjöd upp till ett fikaknytkalas av sällan skådad rang (glöggchokladbollar, saffransgifflar, choklad, pepparkakor, tiramisu, saffranslängd - you name it). Riktigt trevligt hade vi det, men sen skulle jag gå hem och då blev det värre. Vissa av de där människorna kommer jag kanske aldrig mer se, det är bara att inse det. Vissa av dem kommer jag dock garanterat se, men inte på sådär ett halvår eller mer. Julia till exempel. Nästan så det blev lite tårar och så. Men det kan också ha varit av sockeröverdosen.

Det kommer gå fort i alla fall.

Dagen har börjat bra. Lite fil och musli, fick reda på att det är skidskytte om en timme och några kolor så att sockerbalansen återställs. Fram till skidskyttet ska jag göra lite seriös julklappsefterforskning på nätet tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0