In i dammet

Nu är det ju så att vi ska flytta ihop, jag och skägg. Två livrädda men lyckliga själar skall dela bo. Med detta följer en ny lägenhet - och därmed även inredning av lägenhet, vilket kan vara något av det roligaste som finns. Problemet är bara det att jag inte får bestämma själv längre. Våra telefonsamtal går numera ut på att diskutera sänggavlar, färgsättning och lampskärmar. Och det brukar sluta med nåt i stil med "lugna ner dig nu" eller "vad söt du är" från min andra part. 

Senast på tapeten är i alla fall mitt porslin. Min vision om mig själv som vuxen består av två saker.
1. Odla färska kryddor. 
2. Duka med udda porslin - gärna även blandning av gammalt och nytt. 
Jag vet att denna vision inte kommer leda till några stordåd som lämnar avtryck hos kommande generationer, men må så vara då. Det finns dock ett problem. För det första har jag lika gröna fingrar som gammelsmurfen och för det andra är den blivande sambon mer av en minimalist - och framför allt en stor motståndare av blommor, som mönster då. Denna åsikt från herrn blir märkbar när jag gräver efter gamla tallrikar i farmors förråd, eftersom gamla tallrikar oftast betyder blommor.  Och damm såklart! Men den som tjatar han vinner (hoppas jag) så gräva bland gamla tallrikar och damm är vad jag sysslade med hela eftermiddagen. Personligen tyckte jag att jag hittade en del godbitar.






Kommentarer
Postat av: Josefin Holm

Det blir kanon! Jag älskar dom där gamla kaffeburkarna i plåt, hör av dig om du vill sälja dom! Kram

2009-08-10 @ 17:09:31
Postat av: tess

åh, vad mysigt att ni ska flytta ihop! hihi, snart är du sambo:)

2009-08-10 @ 20:17:03
URL: http://trescz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0