Freedom

Jag fick ledigt tisdag och onsdag. Så nu har jag slutat jobba. Det känns underbart, för all jobbluft rann ur mig i fredags. Kanske ska berätta varför...

För det är så att min kära morfar ligger på intensiven i Bollnäs efter att nästan ha drunknat. Och det är oklart om han någonsin kommer vakna upp igen. Kan ses som osmakligt att skriva det här kanske (vet inte) men jag skriver inte för att få världen att tycka synd om mig. Det här är ju min dagbok. 

Jag känner mig i alla fall rätt lugn nu, det var värst i fredags. Nu har man mer insett att morfar är sjuk och det kan man på nåt sätt acceptera, han är gammal. Läget är oförändrat och det händer ingenting nytt nu på några dagar. Man får bara vänta på att kroppen ska göra sitt jobb. Vi får se om den klarar det bara. Som sagt, han är ju gammal. Men söt!

Under tiden får livet ha sin lilla gång och på torsdag åker jag till Lkpg igen. Inte mycket jag kan göra här ändå. Längtar faktiskt. Speciellt med tanke på det bedårande vädret Dalarna envisas med att visa upp. Ska bli kul och flytta och allt sånt också. Jag fasar bara för tågfärden och all förbannad packning jag måste ha med mig. Hur ska det gå?

Kommentarer
Postat av: tess

hoppas hoppas att din söta morfar vaknar upp igen! håller mina tummar och tänker på dig! kram!

2009-08-13 @ 00:27:24
URL: http://trescz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0