Två gånger på ett år

För ett år sedan hade jag ett lysande facit vad gäller anställningars upphöranden. Alla mina tidigare arbetsgivare har formligen bett, jag krälat omkring på golvet som tvättbjörnar, för att jag ska ha stannat kvar. Men den senaste tiden har min hundraprocentighet försämrats märkvärt. Idag blev jag uppsagd för andra gången på ett år. Noga räknat kan det till och med bli andra gången på ett halvår. Avdelningen jag jobbar på lägger ner, Sthlm vill inte ha oss kvar. Det kom väl inte så oväntad, överhuvudena i huvudstaden har gjort allt för att göra livet miserabelt på senaste tiden, men trist. Det var alla mina resplaner i Siljan.

Men inget ont som inte har nåt gott med sig. Jag har nu i maj hur mycket tid som helst för min uppsats och under sommaren verkar jag vara strandsatt i Leksand med rödvin på nån balkong nånstans i den inte alls mörka natten. Det kan väl vara värre. Det stora problemet blir Sydafrika, så min lediga tid skall gå åt till att söka stipendier.

Kommentarer
Postat av: kinatanten

Hmmm, fast nu var det ju verkligen inte ditt fel. Kom hit och jobba lite tycker jag. Du skulle gillart!

2009-04-08 @ 09:21:02
URL: http://kinakulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0