Nattski

Satt framför datorn och ugglade med uppsatsen (vet att jag tjatar) när jag tittade upp och märkte att lägenheten är helt mörk och tyst. Senast jag tittade upp var det ljust ute. Först blir man då lite mörkrädd, sen märker man att tv-utbudet är botten och att fingrarna är trötta efter allt skrivande så gitarren låter fruktansvärt. Vad gör man då? Själv och uttråkad som man är. Då går man banne mig och lägger sig. Duktig Johanna. Klockan är ju bara tjugo i elva. Så jag tar min bok, kollar så att allt är klart för natten (vattenflaskan är fylld och avocadon är uttagen ur kylen till frukosten) och pallrar mig bort från träsmaken i köket till duntäcket i vardagsrummet/sovrummet/balkongen (om man vill det). Godnatt alla kära läsare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0