Bullbak och hemtenta

Idag har jag varit i den vidrigaste affären i hela staden. Klippet heter den och ligger i källaren under en mataffär. Det var en riktigt sunkig affär som tagen från utlandet - med allt från himmel och jord. Jag, personligen, skulle ha en brödkavel, för att jag av någon anledning fick för mig att jag skulle baka kanelbullar. Jag hittade en sne kavel som, efter en omgång med hammaren, tillslut lyckades tjäna som utplattare med någorlunda ergonomi. Väl hemma skrubbades den med svinto, diskmedel och nåt annat rengöringsmedel jag hittade för att descifiniera den från den otrevliga expediten från Klippet. Huva. 

Nu är i alla fall bullarna klara (och ganska smaklösa) så jag ska sätta mig med mjölk, kanelbullar och hemtenta - en riktigt ruskig hemtenta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0