Skidor på SVT

Äntligen är det vinter på riktigt och helgförmiddagarna är räddade. Vinterindrottssäsongen är igång. Jag får en varm mysig känsla i kroppen och blir sugen på att krypa upp i soffan med varm choklad och raggsockor och bara titta. I helgen är de i Gällivare och jag har blivit sugen på att bo i norra Sverige. Det är snö och jättefint. I Linköping ser det ut som om det skulle vara vår ungefär, men en alldeles för kall vår. Skittrist om jag får säga så. Pettersson kanske har rätt - jag är kanske ryss längst inne. Nu ska jag i alla fall gå och platta luggen och ge mig iväg på ett litet möte. Sen får vi se vad som händer, men jag borde nog hinna hem till avslutningen på staffetten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0