Problem: avslappning

Ni vet det här som kallas skönlitteratur är någonting som är tänkt vara avslappnande. Man ska sitta i en skön stol eller bunkra upp kuddarna i sängen för att luta huvudet mot och sen ska man försvinna in i den underbara värld som boken tillhandalhåller - helt gratis eller möjligtvis för 29 spänn, om det är en pocketbok. MEN (och det är en stort men) det fungerar inte för mig. Min inbyggda nyfikenhet gör att jag inte kan slappna av en sekund utan streckläser, fast jag vill ta en paus och tex äta, tills dess att boken är slut och jag vet hur den slutade. Jag kan inte leva med ovetskapen om Fintan kommer dö av cancern eller om Katherine ska svälja stoltheten och ragga på Joe som hon är så förbannat attraherad av, jag bara tål det inte. Så är det detta jag längtar efter när jag sitter med min kurslitteratur och längtar till sommaren när jag ska ligga på en filt och läsa bok. Hoppas inte det. Nä, tacka vettja Vänner, där vet jag precis vad som händer i varje avsnitt och behöver inte stressa upp mig av att de inte börjar varje program med att visa vad som hände tillsist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0