Ouääääck

(Inte) helt oväntat blev det inte en sekund soffa för mig efter min OT-dag i skolan. Magen som ville köpa mjölk vann och jag travade bort till Ica för att skaffa vad som behövdes för en ugnspannkaka. När den var i ugnen plockade jag upp tvätten som hade legat tvättad i tvättpåsen så länge att den egentligen hunnit bli skitigt igen, men det struntade jag i.

Sen kom jag på den briljanta idén (eftersom jag väntade på maten och magen fortfarande lekte Linköpings blodbad med sig själv) att göra en kladdkaka, eller iaf en halv, till mig själv. MEN, när jag plockade fran sockerpaketet satt det ett kryp på utsidan av det (tur det!) och jag fick panik. Jättepanik. Så istället för att både äta och göra kladdkaka blev det så att jag rev ut allt ur skafferiet och damsög och torkade ur det. Slängde massa mat gjorde jag också. Efter  noga konsultation med Cmilla kom vi dock fram till att krypet i fråga inte är farligt och att det inte är nån fara på taket (som Mariah skulle kunna sagt) men ändå. Måste jag nu städa skafferiet varje vecka också, då kommer jag ju inte ens bli klar med första veckans städning innan nästa veckas börjar.


Kommentarer
Postat av: Anonym

http://sallskapsresan.blogg.se
En ny reseblogg! Gå in och läs och tipsa era vänner! :)

2008-05-21 @ 22:13:52
URL: http://sallskapsresan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0