vasaloppet

Här på slätten är det snöfritt och har så varit hela vintern. Jag som (tydligen) kommer från norraste norrland enligt sydlänningarna här nere, muttrar och tycker att det inte ska regna i februari, då ska det snöa. Men, vad gör man...man kan ju inte gärna sitta med huvudet i frysen hela dagarna för att få känna lite vinter. Hur som så är vintern nu äntligen fullbordad trots att ajg vare sig sett snö, åkt skidor eller pimplat på en sjö och druckit varm choklad; Vasaloppet är på tv! Klockan ringde 07.50 och på med apparaten för att se de 15.000 nissarna åka iväg. Mäktigt är vad jag kallar det. Sen har jag slumrat i sängen fram till nu och drömt att jag vann loppet själv, fast jag körde vilse i Mora på väg mot mållinjen, så eventuellt fuskade jag en aning=)

Joanna pyser hem vid sex ikväll, så vi ska nog ta os en vända till Tannefors och paret Mariah/Herman på fika.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0