Så urbota dumt

Del 1. Som ni vet skulle jag gymma och gå på systemet idag. Dessa två instutitioner ligger i stort sätt grannar nere i stan, varför jag (smart som jag är) tänkte att jag tar två flugor i en smäll. Det kan till och med ha varit så att jag gick och tränade för att jag ändå fick lov å åka ner på stan. Fast andra hållet låter mycket bättre!

Hur som, när jag äntligen skulle packa mig iväg kom jag på att jag inte har nåt lås att låsa skåpet med. Snilleblixt dök då upp i huvudet; "jag tar bara med mig värdelösa saker och tar med mig mobilen till träningsmaskinen, så vill ju ingen sno nåt ut skåpet ändå". Sagt och gjort, så gjorde jag. Det var ju lite dumt visade det sig sen, när jag tänkte gå till systemet och handla helt utan varken leg eller pengar. Jag åkte alltså till gymmet i onödan. Pust.

Del 2. Det var ju bara å dra hem och hämta pengar och allt. Sen bar det iväg ut till Tornby ist för stan. Omväxling (om medvind på ditvägen) kallas det. I kassan hade de sen stoppat två tvillingsystrar i 55-års ålder. Lika kläder (systemets, herregud var handlar de?!?), lika frisyr, lika blondering och lika bister uppsyn. Jag tackar två-åringen som satt i en vagn bakom mig i kön för att han muntrade upp min resa ut dit genom att säga hej sådär 45 gånger. Sen var det motvind som vanligt och när jag kom hem var jag kall som satan och butter. Tack och lov för underbara dagar och briljant tankeverksamhet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0