Dravel från släkten

Min mamma har haft nåt problem med öronen och på köpet (läs: vaxpropp) fått lite halvkass hörsel (läs: eventuellt bara sjukt disträ). Därför detta utkast från en konversation i stugan om vädret och köldeffekt uppe på toppen av Åreskutan. De som någon gång undrat var min aningen överdrivna sida kom ifrån...

Någon vi kallar A (jag har glömt namnet) - Jo, då blåste det 17 sekundemeter där uppe
Mamma - 70?!?!!!
Alla -
HAHA, nej. 17. Ojojoj...haha, 70
Mamma - Jaha (ser dum ut och koncentrerar sig ännu djupare på Let's dance-tröstningen)
A - Ja och så var det 16 minusgrader
Mamma - 60?!?!!!

Den som letar efter en sensation skall den finna. Hon borde söka jobb som löpsedelsmakare åt Se&Hör.

--

Annars stod Viktor för denna blivande klassiker i bilen en mil från Åre:
Efter att hela bilen i fem minuters tjabblat om när vi kommer se toppen på Åreskutan kläcker det påstådde geografi-freaket "Vad är Åreskutan??"
Mammas tankar om det hela behöver jag inte ens gå in på...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0