boka biljett

Det här med biljetter är inte det lättaste tydligen. Man ska för det första inte vara lika velig som jag och vänta in i det sista med att boka, det blir dyrare då. Sen tycker vi inte om SJ det minsta för att kräva extrapengar av en satckars student för att få en platsbiljett. Vad är det för stil?  Sen ska de ta hutlösa 20 kr för att man ska få hämta ut biljetten på tex pressbyrån. Inte för att jag ska göra det, men endå. Nu ska jag iaf komma hem till Dalarna. 14.05 imorn drar vi, jag och min väska. Tillbaks hit väntar jag lite med, såklart, man lär sig ju inte av sina misstag direkt. Svårt å lära en gammal hund sitta vettni. Fast helt ärligt så var jag lite för fattig för att ha råd med returbiljetten. Får hem till Lundinsgården och blinka med ögonen mot far så han betalar tillbaka det han är skyldig mig, hmmm.

Nu ska jag göra min lya fin inför återkomsten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0