Livstids fängelse?!?

Läste precis en intervju på Aftonbladet.se och Flink. Mattias Flink, han som sköt ihjäl en massa människor i Falun för 14 år sedan. Och jisses vilken konstig känlsa jag fick. En massmördare ska ju vara grym, hänsynslös, känslokall och en idiot (helt enkelt). Men jag fick känslan, i alla fall av denna intervju, av en människa som det blev så fel för en kväll bara, och som får ångra detta hela sitt liv. Han hade inte ens tatueringar, han dricker inte alkohol och han vill aldrig att nån ska se honom med ett vapen igen. Jag tyckte nästan synd om honom, men får man det?! Jag vet inte... Men undrar om inte en sån människa gör mer nytta utanför murarna, än att sitta där och kosta pengar.

Ska fundera på detta medan jag äter glass på Bosses.

Kommentarer
Postat av: Amina

Jag är också lite kluven i den frågan. Men det är ju som med att misshandla någon. Om har gjort det en gång så är gränsen till att falla tillbaka större. Synd men sant :-/

2008-06-01 @ 19:10:19
URL: http://pastill.blogg.se/
Postat av: Anonym

"han hade ju inte ens tatueringar"...??? Ojoj.. lilla flicka =P

2008-06-09 @ 06:16:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0