Detektiver

Hela vintern hade jag en sjal som jag använde typ varje dag. Denna sjal var egentligen en sarong som var inhandlad i Thailand hörsten 2005 och med ett mönster bestående av blommor och elefanter (i stora drag) i färgerna svart, vitt och grått (också i stora drag). Denna sjal tappade jag i skolan en dag och var sedan alldeles för lat för att leta på, oväntat va. Jag tänkte inte så mycket på det utan konstaterade att - den är borta. Trist men sant.

SÅ, en dag. När jag och Julia satt i C-huset och skrev världens tråkigaste PM (som vi för övrigt nästan fick VG på, världen är en underlig plats) när vi ser detta



Fram med mobilen och säga åt Julia att prata om nåt irrelevant för att dölja slutarljudet (den där stönen som telefonen ger ifrån sig, fullständigt oförklarligt) medan jag skaffade bevis. Damen som skriver uppsats vid bordet framför vårt PM-bord har min sjal/sarong runt halsen. Min tanke är;
 1. antingen är det så att hon köpt en likadan sarong i Thailand hösten 2005 och sen även hon fått för sig att använda denna runt halsen istället - och även söka till Linköpings universitet.
2. eller så har hon snott min och sedan kommit på den briljanta idéen att ha den på sig i skolan och sätta sig vid bordet framför vårt - det går ändå 30.000 studenter på universitet.

Och vad gjorde jag - inte ett jota. Jag sa inte ens "snygg sjal". Heja svensk menatlitet.

Kommentarer
Postat av: Anton

Kan jag gora ngn glad ar det ju bra! sorry sitter utomlands :)

hur ar det

2008-06-25 @ 01:27:32
URL: http://souk.blogg.se/
Postat av: Jonna

haha, illa du skulle gå fram och berömt den och fråga vart hon köpt den och dylikt, nästa gång du ser henne, ring mig och ge sedan telefonen till henne om du själv inte vågar?

2008-06-26 @ 14:14:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0