Broccolidrottningen

Har precis fått SOMMARLOV, så jag och Julia (och ev Cmilla) ska ner på Bosses (såklart) och fira. Jag har i alla fall lov tills imorgon kl halvåtta när Hemköp kallar igen.

Jag passade på att, på min lediga tid, vara huslig och nyttig. Jag åt en delikat måltid besående av ägg och kokta grönsaker...och två hårdmackor. Sen passade jag på att göra i ordning portionspåsar att frysa in beståenda av broccoli, morot och blomkål. Aldrig har en tallrik med sådan färggrannhet förekommit i detta hushåll.



Igår kom skatten också. De hade tydligen helt tagit bort mitt avdrag så jag fick "bara" utgångssumman. Så nu har jag suttit och räknat lite på ekonmin och kommit fram till att den stämmer inte alls. Jag får leva på svältföda (broccoli alltså) till september. Annars ser jag verkligen fram emot en helg i Malmö med familjen skäggfredrik. Ska bli kul - och fint väder. Sen hoppas vi lite att vädret håller i sig till nästa vecka när jag åker hem till min mamma och pappa.

Kommentarer
Postat av: Frida Carolin

underbart!
kram

2008-06-04 @ 15:31:45
URL: http://fridacarolin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0