Dött

Har precis bekräftat de vi alla redan visste här i livet, Linköping är ingen (med betoning på varenda bokstav i ordet) sommarstad - alls. En söndag i semestertider och affärerna (de få som överhuvudtaget tänkte öppna) öppnar inte förrän kl 12. Och då var det affärerna; apoteket, butik med dammode och nån ostaffär. Så mamma fick hämta upp mig och bröder igen för att istället ta en sväng till TURISTattraktionen Gamla Linköping - som inte heller öppnade butikerna förrän 12. Maken till sovmorgon har jag sällan varit med om. Så det fick bli gamla hederliga Ikano-huset och IKEA istället. Där kom vi fram till att min rumpa måste minskas och min plånbok ökas så att jag kan köpa jeans.

Nu befinner jag mig i alla fall på den segaste dagen detta jobb har varit med om. VAR ÄR KUNDERNA SÅ JAG FÅR NÅT ATT GÖRA?!? Om 2½ timme är det slut - sen är det mys med skägg, en natt och ett arbetspass kvar innan min bästa vän tåget tar mig upp till det gröna dalarna igen, najs!

Kommentarer
Postat av: Karin

Hälsa Dalarna från mig! Själv kom jag hem från Siljansnäs i går. Träffade bl.a. din syster med vovven. Synd att vi inte kan tajma! Ska du upp ngt mer?

2008-07-06 @ 23:12:54
URL: http://karinrygge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0