Den förbannade framtiden

Gårdagen bestod av en hel del snack med mina vänner i olika konstelationer och på olika ställen och en hel del av snackandet blev av någon aledning framtiden/karriärer. Insiktsfullt har jag kommit på att jag kommer sluta som en bitter hemköpskassörska, eventuellt deklarationsgranskare på skatteverket - om jag har tur. Eller så kommer jag jobba ihjäl mig (eftersom jag inte vet hur man säger nej tydligen) och glömma familj och hela det köret och sen få akut provrörsbefrukt mig när jag är 52 (fast då ska jag vara rik iof). Jag är inte hundra på vad jag gillar mest, varfö jag funderar på om det är lättast att skaffa mig en lägenhet här i byn, börja jobba på dagis/clas ohlson/iaf inte hemköp och sen vara nöjd med det. Skaffa hund kanske. Det och hur jag ska överleva en fem timmar lång tågresa med en pipkatt imorgon tål att fuderas på idag.

Annars ska jag till Tällberg och äta lunch med mormor, morfar och morbröder (om min lilla famlij såklart) för morfar fyller år. Ingen aning om hur mycket dock, trots att mamma sa det igår. Livet utan TV tar knäcken på mig så jag tror jag ska pallra mig upp nu och gå en rask promenad innan frukost.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0