detektivarbete såhär på kvällen

Man bara kan ju inte sova med torra läppar, eller hur! Så ett viktigt led i sängförberedelserna är att hitta lypsylet (eller motsvarande). Turen går från jacka ett till jacka två. Vidare till jacka tre, badrumshyllan, nattduksbordet igen, jacka ett igen, handväskan såklart, handväska två, nyckelbordet i hallen, lådan med sjalarna, byxfickan på byxorna i tvätten, köksbordet, nattduksbordet...igen, partyväskan från igår och desperat i det trasiga facket på träningsväskan. Nepp, inget. Jag ger upp och tar alternativ två, den dåliga niveaburken som alldrig tar slut, eftersom den är - just dålig (iaf till läppar, grym på att bota solsveda dock). Kryper ner under täcket och har ångest för all utebliven sömn jag kommer få. Då - glädjerus infinner sig när jag kommer ihåg träningsoveralljackan jag använde till innebandyn. Sagt och gjort, nu ligger jag i sängen med härligt fuktiga läppar och mår prima. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0