Nostalgi

Det finns vissa låtar som gör att man bara kan tänka på EN sak. En känsla, ett minne eller en/flera människor. När min spellista fick härja fritt  under mitt "plugg" dök några godingar upp. Så jag lade ner studierna och kom på några guldklimpar som får mig att må prima:

No doubt - Don't speak 
Två tjejer på en höskulle en sommarnatt någonstans i Östergötland. Gick i femman, och har älskat eländet sen dess.
Fronda - Gå härifrån 
Svettlukten yr när låten drar igång. Många gånger i omklädningsrummet på fotbollen, oftast med Tina mitt i rummet, skrålandes, med smutsiga tröjor/strumpor till knäna.
Akon (?!?) - I'm so lonely
Maja! I'm so lonely, I have no buddy (osv). Vet inte varför, men det bara är din låt liksom.
Björn Rosenström - Splitternya blåa sockiplast 
Strandell vrålade konstant i ett halvår "Våran feta fröken står i rosa overall" i korridorerna på högstadiet. Blev inte lugnt förrän han bröt nyckelbenet...
Basshunter - Botten Anna 
Världens mest lyckade resa till Falkenberg! Framkallar minnen av sol, sol, sol och lite gymnastik blandat med strandtennis.
Rihanna- Unfaithful
Jonna och Beckson i Jonnas lilla vita bil på Hemköpsparkeringen... Det är där den hör hemma!
Gigi D'agostino - L'amour toujour (dunk, dunk dunkidunk) 
Galliska spelen. Många glada och galna människor i en skog utanför Göteborg med ett antal dunkar.
Linda Bengtzing - Alla flickor 
I bilen, på lucky, på stranden, i huset. Var det nånstans vi inte skrålade allt vi hade? Underbart!!
Maskinen (är det så?) - Alla som inte dansar är våldtäktsmän/Alla som inte gycklar är våldtäktsmän/Alla som heter David är våldtäktsmän/Alla i en saucer är våldtäktsmän
Helgen i ett nötskal.

Hade några jag glömt nu... fyll på om ni vill =)



Jur6 åker saucer...haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0