Mitt smygtragiska liv

Orkade inte laga mat idag, så jag utnyttjade att det var dagen efter och gav mig tillåtelse att köpa pizza. Bokade middagsdejt med Cmilla i hennes soffa och ringde och beställde. Grannen tycker dessvärre inte om den feta härligheten, utan gjorde klyckling till henne, så jag trampade iväg till pizzerian själv. Halvvägs genom betalningproceduren känner jag dock hur ångesten kryper på, ensam köper jag EN pizza en lördagskväll. När damen bakom disken glatt ler "ha en trevlig helg" mot mig på vägen ut får jag panik. Är på väg att rabbla fraser som: "alltså, det är inte jag som ska ha pizzan, den är till min pojkvän" eller "jag kom precis från jobbet och alla kompisar sitter hemma och väntar på mig", men besinnar mig, klistrar på ett leende och utbrister "ha en trevlig kväll". Tog fram telefonen och låstatringde någon för säkerhets skull.

Slutsats: Jag förstår Jonna, ska alltid köpa minst två pizzor i fortsättningen...


Kommentarer
Postat av: jonna

haha ja jag vet., dödspinsamt att best
lla en pizza till sig jsjälv=)

2008-02-03 @ 13:30:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0