Mitt kön fastställt

Såklart krävdes det ju städning efter packets avfärd idag. Ombäddning också eftersom säng och det mesta varit utlånat både åt höger och vänster. Gissa på den otrevliga känslan i kroppen när jag märker att alla, precis alla, lakan ligger i tvätten - ner i källaren. Nu, vad som känns som 24 timmar senare, skulle jag ner och hämta sista vändan från torklinorna. Dra på trissor mina vänner, jag märkte att det går mycket bättre att hämta tvätt om man tar med sig en påse att bära den i. Det gjorde jag alltså inte så jag knölade ner allting i ett påslakan och lekta tomte i trappuppgången på vägen tillbaka. Så nu, när jag var redo att bänka mig med tända ljus i soffan (som för övrigt tappat en skruv och numera är lite sne), måste jag vika lakan i en halvtimme och para ihop strumpor i tjugofem minuter.

Angående mitt kön också. Jag är nu säker på att jag är kvinna, eftersom jag lyckats skapa världshistoriens mest feminina kontor. Hade jag haft en kamera hade jag visat, nu får ni gissa. Men det är inget en man skulle klara av, det består av en vit liten dator, blommor och en korgstol...Det ni.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0