Johannakväll

Det finns olika kvällar, t.ex. tjejkvällar, grabbkvällar, romantiska kvällar och Johannakvällar. Den senaste går ut på tända ljus, scones (vilket om jag får säga det själv, vilket jag får här, jag är väldigt bra på att göra), en kopp te, ett glas mjölk och en film där man inte behöver tänka och som gärna innehåller dans (typ skolbal), strand, sol och nån halvsnygg kille. Idag, såklart, She's all that. Sen placerar man Johanna i soffan och så ligger hon där och mår bra. Plumpen i protokollet bestod i en urvält tekopp över mattan.

Den där mattan ja. Den har nu fläckar av köttfärssås, rödvin, coca cola, te och björnbärsmarmelad. Jag måste slänga den, men tänkte eventuellt fråga farmor om hon vill väva en ny åt mig först. Annars blir det väl IKEA igen, för rummet ekar en aning med mattan, utan - då skulle jag vakna av ekot av mina andetag på natten.

Sussningsdags...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0