Allmänbildad.

Jag har kryddat upp mitt liv med att titta på dokumentär ikväll till skillnad från de vanliga USA-serierna som burken spelar upp från 19.30 (Vänner) till läggdags (oftast mitt i CSI eller så har vi tagit oss ända till Jay Leno). Handlade om sexturismen i Thailand, det var förvisso en Kanal 5-dokumentär och med samma svenskröst som en timme tidigare pratat om sex som konst i Outsiders. Men ändå, det måste klassas som lite seriöst. För att sedan ha en åsikt i frågan och bli en riktigt duktig medborgare - det sjuka är inte att männen åker till Thailand och tar med en fru hem, utan det sjuka är att flickorna i Thailand måste skaffa sig en västerländsk man för att ha råd att leva. Det är där det klaffar i systemet...

Annars blev det ingen byggande idag. Vi tar det imorgon istället. Nu funderar jag på om jag ska ta en situps-omgång på pilatesbollen och sen avsluta dagen med en dusch. Ska tänka över det lite. Så länge lyssnar på jag på dagens låt (för kanske 25:e gången idag) Rihanna - If it's lovin' that you want - part 2.


Kommentarer
Postat av: Fia

helllu! har sträckläst din blogg nu på morgonen, i brist på bättre att göra lixom (hur gärna man vill kan man aldrig få redovisning till "något bättre") Fika snart iallafall? Blir bra, måste ut.... ska bara sega lite mer framför datorn först! :) Ses sen! Puss

2008-02-05 @ 10:12:31
URL: http://bara-jag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0