Hemma

Nu ska jag förklara varför man längtar hem, eller mer exakt varför man åker hem. Det stavas snö, familj, katt, bil, kompisar och julbord. Efter tre timmar har jag avkalarat allt förutom vännerna. Så snabt räknat borde jag ha ungefär 14 dagar jullov att lägga på dem. Det är underbart att vara hemma!

Så nu ska jag ladda kameran och ta vinterkort imorgon.

Sen om ni undrar vem det var som blockade vägen mellan näs och Leksand idag vid 18.00 och 20.00 så var det jag. Snittade 40 km/h ungefär. Japp, värre än turisterna/pensionärerna på sommaren. Men det var för att det var halt, inte för att jag kör bil så sällan så att jag känner mig lika säker som farmor vid ratten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0