Undercover

Möt Anni-Frid!

Det är hon som kommer sköta bloggen i alla fall de närmsta tre dagarna. Hon ska få låna utrymmet för att berätta för alla hur det är att börja som ny student på det affärsjuridiska programmet på Linköpings Universitet. Som ni alla vet är ju jag rätt insatt i detta och är mäkta nyfiken på att få lite inside information. - Johanna

Ja, imorgon börjar jag då mitt nya liv som etta, eller blir det nolla. Det pirrar lite i magen måste jag säga. För att snabbt presentera mig (så ni alla vet vad (!) det är som skriver) så är jag en tjej född i Sthlm, men min överbeskyddande mor flyttade mig (och familjen) till yttepyttebyn Siljansnäs som elvaåring (för storstad som tonåring är tydligen överskattat). Det ena ledde till det andra och för ett och ett halvt år sedan flyttade jag till Älvdalen och gifte mig med Jens, efter ett passionerat möte på Classic car-week i Rättvik (någonstans på gräsmattan utanför Sparbanken om jag inte minns fel). För dryga fyra månader sen tog jag dock mitt förnuft till fånga och kom på att; som hemmafru till en raggare i Älvdalen vill jag ju inte ens leva mitt liv lite. Så jag tackade ja till denna utbildning, hade familjemöte (läs: jag pratade och pratade medan maken sa jo, ja, va och nej ibland) hemma vid köksbordeöver en folköl och sade upp mig från äktenskapet. Lämnade ringen på instrumentbrädan i Volvo xxx:n och åkte till mamma igen. Där tvingades jag genomleva en sommar med konstant tjat om Mamma Mia-filmen (varför tror ni jag heter Anni-Frid av alla namn på denna jord). Är laddad till tusen i alla fall, men som sagt - aningen nervös. Ses imorn! - Anni-Frid Lindström

Kommentarer
Postat av: Rebecca

ha ha ha ha ha!!!!!!!

2008-08-13 @ 10:14:17
URL: http://kinakulla.blogg.se/
Postat av: Karin

Ja, han såg ut som vanligt! Tyckte att jag såg Micke där också men det var bara en kille som var väldigt lik på avstånd...

2008-08-13 @ 15:05:03
URL: http://karinrygge.blogg.se/
Postat av: Mary

Du glömde få in att ni drack hembränt varje kväll! ;)

2008-08-13 @ 17:55:39
URL: http://princesssmary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0