Högst tillfredställande

Igår kom vi på att det är kul att säga högst framför ord, när man ska förklara någonting. Det är lika kul som att säga kärahjärtanes och järnspikar ungefär. Det tar en till en helt ny språklig nivå, som bottnar någonstans i 30-talet eller så. Något som hur som helst är högst tillfredställande är beskedet jag fick på förfesten igår; Mora OCH Malmö bli Allsvenskapolare med Leksand, och Brynäs och Rögle gick upp. Egentligen unnar jag inte Rögle det ett dugg (Brynäs accepterar jag utan problem) men glädjen med att M-lagen inte får spela finhockey när Leksand inte får det var högst fanatisk efter lite rödvin. Så nu ska jag slänga klackarna i taket och väcka skäggfarbrorn som ska till skolan snart men som ligger och vippar på gränsen till medvetslöshet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0