Vem uppfann billarmet?!?

En tanke bara...varför finns billarm? Jag lovar att 99% av gångerna ett billarm går är det på grund av att bilägaren själv inte förstår att bilen tjuter om man inte stänger av larmet. Vid resterande1% av gångerna blir säkert bilen faktiskt stulen...men då är ju ägaren antagligen inte där ändå och känner igen sitt larm...och alla andra i närheten är ju så vana att höra larm på grund av de andra 99% som är idioter, att de inte bryr sig. Så, summan är helt enkelt att billarm är värdelösa!

Då var det sagt... Varför...Jo...förra vecka hände det. Jag var en av de där 99% som inte fattar hur larm funkar och trodde det räckte med att låsa upp bilen med nyckel...icke. Har ni hört att man MÅSTE trycka på knappen också. Hmm...det slutade iaf med att jag antar att jag väckte hela stugbyn genom att åka backen upp till kaffestugan (som för den som inte vet går förbi HELA stugbyn) med en bil som tjöt allt vad den hade. Kvällen slutade inte där, men det hela som bla innefattar mig klättra in i bilen genom rutan går inte att beskriva i text dessvärre...men min bror hade nog kul. Jag låser inte bilen med tryckknappen från och med nu!

Tjorven på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0