troja

En bra dag måste jag säga. Vaknade och städade hela lägenheten, effektivt, det händer inte ofta. Men nu är det fint. Sen spelade jag innebandy som vanligt, fy 17 vad jobbigt det var. Sprang tre minuter och sen orkade jag typ inte röra mig de följande 1 timmen och 57 minuterna =)

Fick lov å ta en vända ut till ryd igen också, gyckel för sjukgymnasterna, riktigt bra gick det. Var tur det, för cykla till ryd är verkligen inte speciellt roligt! Har gjort min första handling på Hemköp ryd också...gick förvånansvärt bra faktiskt!

Väl hemma hamnade jag och Cmilla framför tv:n och har inte tagit oss därifrån än, eller hon gick in till sig nu...jag sitter fortfaranda kvar...och tittar på ryska superligan i hockey, jättetråkigt. Men lite kul, det ser ut som om de visar hockey från typ 1992. Hockeymodet har tydligen inte tagit sig så långt i ryssland, de gamla hjälmarna vi har hemma som pappa hade när han var ung skulle funka kanon...hehe!

Tiden framför tv:n har bedrivits med Troja, där precis all energi gick åt till att tracka ner på allt vi kunde. Vi skulle kunna skriva en bok om alla de fel och idiotgrejer vi upptäckte i den filmen. Jag menar, spjut, hur dumt är det inte. Om man tittar på den som ska kasta det så lär man garanterat ha tid att flytta sig, de är ju inte jättesmidiga. Till råga på allt har man ju sen kastat iväg sitt vapen också. Nä, det håller inte. Såg den för massa år sen och fick för mig att jag tyckte den var rätt ok. Visst det är väl underhållning, men inte jättebra direkt. (Nä nu fick jag nog av hockeyn, bättre med reklam faktiskt). Men å sitta och klaga var precis så mycket jag orkade med en kväll som denna.

Idag under städningen tog jag också tjuren vid hornen och lyssnade på The Hives, en applåd till mig tack! Alla jag känner tycker ju de är så bra, så jag tänkte att man får väl försöka. Inte för att det jag hört tidigare varit dåligt, men har bara aldrig satt mig in i det hela. Men det var riktigt, rikgtigt bra måste jag säga. Ska väl inte kasta mig in i å ge låttips redan efter tre timmars lyssnande, men det kommer, kanske!

nu ska jag nog gå och sova, klockan är mycket! Har förresten satt upp min adventsljusstake i köksfönstret, å vad mysigt det blev!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0